كمبود دریافت مواد معدنی در گیاه‌خواران این محقق حوزه تغذیه افزود: گیاهخواران معمولا از نظر دریافت مواد معدنی با كمبود مواجه هستند به این دلیل كه غنی ترین و قابل جذب ترین مواد معدنی به ویژه آهن، كلسیم، فسفر و روی در منابع حیوانی وجود دارد، مهار كننده های جذب و فیبر غذایی زیاد در رژیم گیاه‌خواری سبب كاهش جذب مواد معدنی می شود و همچنین دریافت انرژی كم سبب حداقل دریافت مواد معدنی می شود. اثرات مفید رژیم گیاه‌خواری بر سلامتی وی ادامه داد: با توجه به اینكه كلسترول یكی از انواع چربی‌هایی است كه تنها در منابع حیوانی وجود دارد، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت كه سطح كلسترول خون گیاهخواران پایین بوده و این امر می‌تواند سبب جلوگیری از بیماری‌هایی همچون فشار خون، انسداد عروق و سكته قلبی شود.
باژن گفت: امروزه ثابت شده كسانی كه به مقدار زیاد از فرآورده‌های گوشتی استفاده می كنند، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌ های قلبی، كلیوی و انواع سرطان‌ها هستند. وی گفت: همچنین پایین بودن میزان چربی در رژیم گیاه‌خواری سبب جلوگیری از بروز چاقی و افزایش چربی خون و پیامدهای ناشی از آن از جمله سرطان پروستات می‌شود، بالا بودن میزان فیبر در این نوع رژیم غذایی نیز از بروز یبوست و سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌كند.
وی گفت: یكی دیگر از فواید رژیم گیاه‌خواری، تاثیر مثبت آن بر استخوان است، برای حفظ استخوان فقط مصرف كلسیم و ویتامین D كافی نیست، مواد مغذی دیگری همچون بور، ویتامین K، منیزیم و فیتواستروژن ها (استروژن گیاهی) نیز برای حفظ سلامت و استحكام بافت استخوانی مورد نیاز هستند، این مواد در رژیم غذایی گیاهخواران به وفور یافت می‌‌شوند.
نویسنده : mohammadho3in