طبق اعلام بنیاد میگرن آمریکا، اینکه آیا کافئین می‌تواند به بهبود سردرد یا میگرن شما کمک کند، بستگی به این دارد که چند بار آن را دریافت می‌کنید.
نوشیدن قهوه بسته به میزان کافئینی که وارد بدن شما می‌شود، می‌تواند باعث کاهش سردرد و یا تحریک آن شود. نشریه بیزینس اینسایدر نوشت؛ سردرد و - به‌طور خاص میگرن - به طور معمول ناشی از بزرگ شدن رگ‌های خونی در اطراف مغز شما است که باعث افزایش میزان جریان خون به مغز می‌شود. این تغییر جریان خون تعدادی مکانیسم پیچیده را در مغز ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به سردرد شود.
کافئین این رگ‌های خونی را باریک می‌کند و جریان خون به مغز شما را کاهش می‌دهد. در نتیجه می‌تواند به تسکین درد میگرن کمک کند.
کافئین همچنین با بهبود اثربخشی دارو‌های تسکین درد می‌تواند در بهبود سردرد‌ها کمک‌کننده باشد. طبق اعلام بنیاد میگرن آمریکا، اینکه آیا کافئین می‌تواند به بهبود سردرد یا میگرن در شما کمک کند، بستگی به این دارد که چند بار آن را دریافت می‌کنید:
اگر از میگرن‌های اپیزودیک رنج می‌برید، یعنی حداکثر ۱۴ بار سردرد در هر ماه تجربه می‌کنید، کافئین می‌تواند کمک‌کننده باشد، اما تنها در صورت محدود کردن آن به حداکثر ۲۰۰ میلی‌گرم در روز. بالاتر از این مقدار، خطر ابتلا به سردرد یا میگرن را افزایش می‌دهد.
اگر از سردرد‌های روزانه رنج می‌برید، باید از کافئین کاملا پرهیز کنید. نوشیدن کافئین زیاد به تسکین سردرد کمک نمی‌کند. به‌خصوص اگر میزان مصرف کافئین را افزایش دهید، اما میزان مصرف آب را زیاد نکنید، کافئین می‌تواند به صورت غیرمستقیم باعث سردرد و کم‌آبی بدن شود. همچنین ممکن است به سردرد ناشی از اعتیاد به کافئین دچار شوید.
در عین حال، قطع یکباره مصرف کافئین، خود عامل ابتلا به سردرد است. پس اگر می‌خواهید کافئین را کنار بگذارید، ناگهان این کار را انجام ندهید. با توجه به توصیه بنیاد میگرن آمریکا، می‌توان با کم کردن میزان مصرف کافئین به میزان ۲۵ میلی‌گرم در روز، از علائم ترک کافئین جلوگیری کرد.
0 0
نویسنده :

ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب