مصرف کلاژن برای سلامت بدن از جمله حفظ سلامت پوست و تقویت ساختار استخوان ها موثر است.
مصرف کلاژن مزایای بهداشتی از جمله از بین رفتن درد مفاصل، کاهش درد و افزایش توده عضلانی را به همراه دارد.
سیر، چای سفید، مرکبات، پروتئین، سبزیهای نارنجی رنگ، انواع توت ها، سویا و ماهی سرشار از کلاژن هستند.
شش فایده مصرف کلاژن
بهبود سلامت پوست: کلاژن علاوه بر حفظ خاصیت ارتجاعی پوست، منجر به بهبود آبرسانی به آن نیز می شود. بدن با افزایش سن کلاژن کمتری تولید می کند که منجر به خشکی پوست و تشکیل چین و چروک ها می شود. علاوه بر این مصرف کلاژن، منجر به افزایش تولید سایر پروتئین هایی که به ساختار پوست کمک می کنند از جمله آلاستین و فیبریلین، شود.
کمک به کاهش درد: کمک به تقویت غضروف ها و در نهایت حمایت از مفاصل کمک می کند. مطالعات نشان داده است که خطر ابتلا به اختلالات مفصلی مانند استئوآرتریت با مصرف کلاژن کاهش می یابد. کلاژن با کاهش التهاب و کاهش درد ناشی از بیماری های مفصلی ارتباط دارد.
جلوگیری از تحلیل استخوان ها: همراه با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن، توده استخوانی نیز کاهش می یابد و خطر ابتلا به پوکی استخوان را بالا می برد. این در حالی است که مصرف کلاژن تراکم استخوان را بالا می برد. افزایش توده عضلانی: بین 1 تا 10 درصد از بافت عضلانی از کلاژن تشکیل شده است. این پروتئین برای تقویت ماهیچه ها و عملکرد صحیح آنها بسیار ضروری است.
افزایش سلامت قلب: محققان دریافته اند مصرف مکمل های کلاژن ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند. بدون کلاژن کافی، ممکن است شریانها ضعیف و شکننده باشند. این وضعیت ممکن است خطر ابتلا به آترواسکلروز را افزایش دهد. آترواسکلروز خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.
سایر مزایای بهداشتی: این نکته ثابت شده که کلاژن باعث افزایش سلامت ناخن ها می شود. علاوه بر این استفاده از مکمل های کلاژن برای درمان سندرم روده تحریک پذیر نیز کاربرد دارد. مکمل های کلاژن باعث بهبود خلق و خو و کاهش اضطراب می شوند.
0 0
نویسنده :

ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب