میوه میان وعده ای مناسب و حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های ضروری برای بدن است.
کارشناسان تغذیه معتقدند زیاده روی در مصرف میوه هم خالی از خطر نیست. احساس نفخ مداوم  میوه ها غنی از یک نوع قند به نام فروکتوز هستند که بدن بسیاری از افراد  قادر به جذب و هضم موثر مقادیر زیادی از فروکتوز نیست. محققان بر این باورند که 40 درصد از مردم از یک بیماری به نام سوء جذب فروکتوز در روده کوچک رنج می برند. جذب نشدن فروکتوز با علائمی مانند ایجاد گاز و نفخ در دستگاه گوارش همراه است. دریافت فروکتوز بیش از حد با واکنش های التهابی در بدن نیز همراه است. ابتلا به اسهال یا وخیم شدن علائم سندرم آی بی اس  سوء جذب فروکتوز موجود در میوه منجر به نفخ، گرفتگی عضلات شکم، درد و اسهال و حتی گاهی سردرد نیز می شود. علاوه بر این، بسیاری از میوه ها مانند سیب سرشار از پکتین هستند؛ یک نوع فیبر که مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر یا آی بی اس، برای شکستن کامل آن مشکل دارند. افزایش وزن حتی اگر مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدرات های تصفیه شده، غذاهای فراوری شده و محصولات چرب حیوانی را نیز کنار بگذارید، مصرف بیش از حد میوه برای از دست دادن وزن، مشکل آفرین است. یك میوه متوسط درحدود 60 كالری انرژی دارد بنابراین برای حفظ وزن بدن در محدوده طبیعی باید اعتدال در مصرف میوه ها هم رعایت شود. احساس ضعف و گرسنگی  فروکتوز نه‌ تنها جلوی گرسنگی را نمی ‌گیرد بلکه برعکس میل به مصرف مواد غذایی پرکالری را افزایش می‌ دهد. گرچه فروکتوز قند میوه‌ است اما به هرحال قند ساده تلقی می ‌شود و عامل ذخیره چربی در بدن است. گرچه این قند سبب مقاومت به انسولین نمی‌ شود اما برای حفظ تناسب اندام باید مراقب مصرف متعادل میوه در طول روز بود.      
0 0
نویسنده :

ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب