تغذیه صحیح نقش موثری در بهبود تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمرو کاهش حافظه ناشی از افزایش سن دارد.
فعاليت روزانه ذهنی ، رژيم غني از اسيد‌هاي آمينه ضروري، روغنهاي امگا، مواد معدني و ويتامين‌ها حافظه قویای را به همراه دارد. براي اينکه بتوانيد مواد مغذي مورد نياز را به مغز خود برسانيد از غذاهاي زير استفاده کنيد:. ماهی مواد غذایی مفید برای سلولهای مغزماهي سرشار از روغن‌هاي ضروري، از قبيل امگا 3 است . امگا 3 از عملکرد مغز محافظت مي‌کند. ماهي‌هاي دريايي غني‌ترين منبع اسيد‌هاي چرب هستند. اين ماهي ها شامل ماهي آزاد، هاليبوت، ماکرل و ساردين مي‌باشند       زغال اخته مواد غذایی مفید برای سلولهای مغزاين ميوه لذيذ سرشار از آنتي اکسيدان‌هاي قوي است که راديکال‌هاي آزاد را که سبب پيري مي‌شوند از بين مي‌برد. همچنين اين ميوه کاهش قدرت ذهنی مربوط به افزايش سن را به تاخير مي‌اندازدو اين کار را از طريق حفاظت سلولهاي مغز و جلوگيري از تخريب آنها به وسيله مواد شيميايي، پلاک‌ها يا ضربه روحي انجام مي‌دهد. زغال اخته بر عليه ديگر فاکتور هاي عامل پيري نيز مي‌جنگد..     آجیل و دانه های روغنی  مواد غذایی مفید برای سلولهای مغزآجيل و دانه ها غذاهايي مفید براي مغز انسان مي‌باشند. اين غذاها حاوي پروتئين و اسيد‌هاي چرب و آرژينين آمينه مي‌باشند که غده هيپوفيز را تحريک مي‌کنند تا هورمون رشد را آزاد سازد. هورمون رشد ماده‌اي است که بعد از 35 سالگي کاهش مي‌يابد .مخلوطي از مواد ضد پيري را که شامل يک فنجان گردو، 2/1فنجان دانه کدو تنبل، 3/1 فنجان توت خشک، 4/1 فنجان دانه کنجد، 2/1 فنجان برگه زرد آلو مي‌باشد تهيه ومصرف کنید..   کلم مواد غذایی مفید برای سلولهای مغزکلم بروکلي، گل کلم و کلم فندقي سرشار از ماده مغذي با نام کولين مي‌باشند. اين ماده براي حافظه و سلامت مغز ضروري است . کولين پيش در آمد استيل کولين مي‌باشد. استيل کولين در فرايند‌هاي مغزي مشارکت دارد. همان طور که سن افزايش مي‌يابد، خروجي کولين طبيعي بدن کاهش پيدا مي‌کند. بنابراين مي‌توان با خوردن غذاهاي مملو از کولين، توليد استيل کولين را افزايش داد و قدرت مغز را بهبود بخشيد. منابع ديگر کولين تخم مرغ، دانه سويا، بادام زميني، کلم، لوبياچيتي و لوبيا قرمز است.   چربی های غیراشباع مواد غذایی مفید برای سلولهای مغزچربي‌هاي غيراشباع حاوي اسيدهاي چرب ضروري و اسيد لينولنيک گاما ست. اين اسيدها علاوه بر ديگر فوايد براي بدن، براي عملکرد مغز ضروري است. روغن زيتون، کنجد، کانولا، بادام و روغن ماهي سرشار از اسيدهاي چرب غير اشباع تک گانه اند. دریافته اندرژيم غذايي همراه با چربي‌هاي غير اشباع و غير هيدروژنه خطر ابتلا به بيماري آلزايمر را کاهش مي‌دهد. اما افرادي که روغن هاي اشباع شده صرف مي‌کنند بيشتر در معرض ابتلا به اين بيماري مي‌باشند.     غذاهای حاوی کارتینین مواد غذایی مفید برای سلولهای مغزکارتینین یک اسید آمینه است که در کلیه ساخته می شود و جریان را در مغزسرعت می بخشدو از اکسیداسیون چربی در مغز جلوگیری می کند و مانع بروز آلزایمرمی شود. بسياري مواقع مشکلات حافظه‌اي مربوط به سن بر اثر افزايش پلاک و کاهش ذخيره خون مغز ايجادمی شود.گوشت، ماهي، بوقلمون، گندم، آوکادو، شير و لوبياي سويا از منابع مهم کارتینین هستند.     چای سبز چاي سبز از فعاليت آنزيمي ‌که در بيماري آلزايمر دخيل مي‌باشد جلوگيري مي‌کند. همچنين غني از پلي فنل‌ها و آنتي اکسيدان‌هاست که از پيري زودرس مغز جلوگيري مي‌کند. لذا هر روز دو فنجان چاي سبز بنوشيد.
0 0
نویسنده :

ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب
ادامه مطلب