برای جلوگیری از اشتهای کاذب و پرخوری و دنبال کردن بهترین راه لاغری، نیازی نیست اقدام به گرفتن رژیم‌های طاقت فرسا و مضر کنید و به بدن خود آسیب بزنید.
برای جلوگیری از اشتهای کاذب و پرخوری و دنبال کردن بهترین راه لاغری، نیازی نیست اقدام به گرفتن رژیم‌های طاقت فرسا و مضر کنید و به بدن خود آسیب بزنید. در این مطلب ۱۳ نکته کلیدی را برای کاهش وزن به شما می‌گوییم که در عین سادگی بسیار موثر هستند و لاغری و سلامتی را برای شما در پی خواهند داشت. این توصیه‌ها را جدی بگیرید تا به نتیجه دلخواه برسید. ۱. صبحانه را حذف نکنید
حذف وعده صبحانه یا کم خوردن صبحانه، نه تنها کمکی به کاهش وزن شما نمی‌کند بلکه باعث می‌شود مواد مغذی ضروری را از دست دهید و ممکن است در طول روز بیشتر میان وعده بخورید، زیرا احساس گرسنگی می‌کنید. به جای این کار صبحانه‌های مفید و سالم را بشناسید و مصرف کنید. ۲. وعده‌های غذایی منظم داشته باشید
غذا خوردن در ساعات منظم در طول روز به سوزاندن کالری سریع‌تر کمک می‌کند. همچنین وسوسه مصرف میان وعده‌های پر چربی و سرشار از قند را کاهش می‌دهد. در مورد غذای سالم بیشتر بدانید و آن‌ها را با غذا‌های مضر و چاق کننده جایگزین کنید. ۳. مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید
میوه و سبزیجات سه عامل اساسی برای موفقیت در کاهش وزن را دارا هستند. آن‌ها کالری و چربی کمی دارند (کالری سبزیجات؛ کالری موجود در انواع سبزیجات چقدر است؟) و در عوض حاوی فیبر زیادی هستند. (مواد غذایی حاوی فیبر) سبزیجات و میوه‌ها همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند. با خوردن میوه و سبزیجات احساس سیری طولانی مدت تری خواهید داشت، اشتهای کاذب را رفع کرده اید و در عین حال بسیاری از نیاز‌های ضروری بدن شما نیز برطرف شده است. لاغری سریع و بدون ضرر! ۴. فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشید
فعال بودن، عامل اصلی لاغر شدن و جلوگیری از کاهش وزن است. ورزش کردن و تحرک کافی داشتن علاوه بر مزایای بسیاری که برای سلامتی بدن دارد، می‌تواند به از بین بردن کالری‌های اضافی که نمی‌توان صرفا با رژیم‌های غذایی برای لاغری از دست داد، کمک کند. اگر به دنبال بهترین راه لاغری هستید فعالیتی را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید و می‌توانید در برنامه روزمره خود قرار دهید. ورزش‌های هوازی و پیاده روی از بهترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در طول روز برای خود در نظر بگیرید. لاغری سریع و بدون ضرر! ۵. آب فراوان بنوشید
مردم گاهی تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند! درصورتی که شاید تنها یک لیوان آب واقعاً همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید، با این احساس کاذب کالری اضافی مصرف خواهید کرد. نوشیدن آب کافی را در شبانه روز، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم در نظر بگیرید و حتما این نکته را رعایت کنید. ۶. غذا‌های حاوی فیبر بالا بخورید
غذا‌های حاوی مقدار زیادی فیبر می‌توانند به شما در احساس سیری کمک کنند، که برای کاهش وزن بسیار مناسب است. فیبر فقط در مواد غذایی گیاهی مانند میوه و سبزیجات، جو دوسر، نان سبوس دار، برنج قهوه ای، ماکارونی و لوبیا، نخود فرنگی و عدس یافت می‌شود. ۷. برچسب‌های مواد غذایی را بخوانید
دانستن چگونگی خواندن برچسب‌های مواد غذایی، به شما در انتخاب گزینه‌های سالم‌تر کمک می‌کند. این برچسب‌ها اطلاعاتی درباره میزان کالری، قند، چربی و ... ماده غذایی مورد نظر به شما می‌دهند. لاغری سریع و بدون ضرر! در مورد محصولات غذایی داخلی در ایران، نشانگر‌های رنگی تغذیه‌ای بر روی برچسب محصولات خوراکی تدوین شده که در ادامه با آن آشنا می‌شوید:
آرم سازمان غذا و دارو
معیار و اندازه سهم قابل فهم و ارزیابی
- میزان انرژی در هر سهم بر حسب کیلو کالری
شاخص‌های مورد ارزیابی (مواد مغذی مورد ارزیابی)
مقدار عددی و واحد اندازه گیری شاخص‌های مورد ارزیابی در اندازه سهم
نشانگر‌های رنگی (رنگ‌های تعیین شده برای هر شاخص)
راهنمای رنگ‌ها
شماره پروانه‌های بهداشتی تولید / ورود
محصولات بازار‌های خارجی و محصولات وارداتی در بازار داخلی نیز برچسب غذایی دارد که به ترتیب هر بخش آن را توضیح می‌دهیم: لاغری سریع و بدون ضرر! ۸. از بشقاب و ظرف‌های کوچکتر استفاده کنید
استفاده از بشقاب‌های کوچکتر، می‌تواند به شما در کمتر و تکه‌های کوچکتر غذا را خوردن کمک کند. با استفاده از بشقاب و کاسه‌های کوچکتر، به تدریج و بدون گرسنه شدن، به خوردن قسمت‌های کوچکتر عادت می‌کنید. حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا معده به مغز بگوید که پر است، بنابراین قبل از احساس سیری، به آرامی غذا بخورید و از سریع و زیاد غذاخوردن اجتناب کنید. ۹. غذا‌های مورد علاقه تان را ممنوع نکنید
هیچ غذایی را در برنامه کاهش وزن خود ممنوع نکنید، مخصوصاً آن‌هایی را که دوست دارید. ممنوعیت غذا‌ها فقط باعث می‌شود بیشتر به غذا‌ها میل و حرص پیدا کنید. تا زمانی که از میزان کالری مورد نیاز روزانه خود تجاوز نکنید، هیچ دلیلی ندارد که از لذت خوردن گاه به گاه غذا‌های مورد علاقه تان محروم شوید. ۱۰. غذا‌های بی ارزش مصرف نکنید
برای جلوگیری از وسوسه خوردن مواد غذایی بی ارزش، خوراکی‌هایی مانند شکلات، بیسکویت، پفک و نوشیدنی‌های گازدار شیرین را در خانه ذخیره نکنید. در عوض، میان وعده‌های سالم مانند میوه و آب میوه، دانه‌ها و آجیل و خشکبار، کیک برنجی بدون نمک، کیک جو دوسر و پاپ کورن بدون نمک یا شیرین نشده را انتخاب کنید. ۱۱. از مصرف الکل به شدت بپرهیزید
یک لیوان نوشیدنی الکلی می‌تواند به اندازه یک تکه شکلات شیرین، کالری داشته باشد. (کالری شکلات تلخ و شیرین؛ هر ۱۰۰ گرم شکلات چند کالری دارد؟) با گذشت زمان، مصرف این نوشیدنی‌ها به راحتی در افزایش وزن نقش اساسی خواهد داشت و اندامی نامتعادل و بدنی ناسالم به شما خواهد داد! ۱۲. برای وعده‌های غذایی خود برنامه ریزی و کالری شماری داشته باشید
سعی کنید صبحانه، ناهار، شام و میان وعده‌های خود را برای طول هفته، با برنامه ریزی تنظیم کنید. مطمئن شوید که به حدود و میزان کالری مورد خود پایبند هستید و از آن فراتر نمی‌روید. شاید تهیه یک لیست خرید هفتگی برای این کار در اول هفته مفید باشد. ۱۳. خواب کافی داشته باشید
یکی از دلایل پرخوری افراد، نداشتن خواب کافی است. بسیار افراد به ویژه در زندگی امروزه تا ساعات پایانی شب بیدار هستند و زمان خواب مناسبی ندارند. خستگی ناشی از بی خوابی شبانه باعث می‌شود انرژی مورد نیاز بدن کاسته شود و در نتیجه برای تامین انرژی سلول‌های بدن احساس نیاز به مواد غذایی می‌کنند و به تبع باعث احساس گرسنگی کاذب در فرد می‌شوند؛ بنابراین راحت‌ترین کاری که برای جلوگیری از اشتهای کاذب می‌توانید انجام دهید، داشتن ۶ تا ۸ ساعت خواب در ساعت مناسب است. کلام آخر
کاربران عزیز؛ به دنبال رژیم‌ها و روش‌های سخت و عجیب به عنوان بهترین راه لاغری نباشید. کلید سلامت و تناسب اندام شما در دست خودتان است. از عادات غذایی غلط، کم تحرکی و سبک زندگی ناسالم بپرهیزید و به سلامت و شادابی خود اهمیت بدهید تا دچار اضافه وزن و تبعات آن نشوید.
0 0
نویسنده :
تاریخ ارسال : 1399/09/30 19:07:31

پست های مشابه
برخی از گروه‌ها هستند که به دلیل بیماری‌های مزمن از خوردن گوشت قرمز محروم هستند. ادامه مطلب 4
مطالعه‌ای جدید نشان داده است که مصرف زیاد غذا‌های فرآوری شده و صنعتی با افزایش میزان مرگ و ... ادامه مطلب 3
روابط زناشویی بازیگران هالیوود معمولا به مشکل می‌خورد و تعدادی از آن‌ها نیز جنجال‌های زیادی را برای این ... ادامه مطلب 3
خوردن صبحانه به دانش آموزان کمک می‌کند تا آمادگی ذهنی بهتری برای رفتن به مدرسه و حضور در ... ادامه مطلب 3
در گزارش زیر طرز تهیه بادمجان شکم پر ترکیه‌ایی را به شما آموزش می‌دهیم. ادامه مطلب 3
میخک، ماده‌ای به نام اوژنول را به خود اختصاص داده است، این ترکیب معطر، خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد. ادامه مطلب 3
با چند راهکار ساده، علاوه بر رشد شخصیت خود، محبت و علاقه دیگران را نسبت به خود به ... ادامه مطلب 3
التهاب لثه نخستین مرحله بیماری لثه است که باعث تورم، قرمزی، درد و خونریزی می‌شود. ادامه مطلب 3
درادامه می‌خواهیم طرز تهیه پوره لبو و سیب را به شما آموزش دهیم . ادامه مطلب 2
در گزارش زیر طرز تهیه چند نوع غذای خوشمزه و مقوی را به شما آموزش می‌دهیم. ادامه مطلب 4
از خواص خرفه می توان به تاثیر آن در کاهش قند خون، کاهش فشار خون، لاغری و کاهش ... ادامه مطلب 2
در گزارش زیر طرز تهیه سوپ اسفناج و خامه را به شما آموزش می‌دهیم. ادامه مطلب 2