انواع سبزی زمستانی بخورید تا از بیماری‌ها در امان باشید.
برخی از سبزی‌ها توانایی و مقاومت در برابر هوای سرد و سخت را دارند و به عنوان سبزی زمستانی شناخته می‌شوند.
این سبزی‌های مقاوم در برابر سرما به علت داشتن مقدار بیشتری قند که در آن‌ها وجود دارد می‌توانند در برابر دمای یخبندان مقاومت کنند و برای سلامتی مفید هستند.
قند موجود در آب سبزی‌های زمستانی باعث یخ زدگی آن‌ها در نقطه پایین‌تر و این باعث می‌شود در هوای سرد زنده بمانند، به علاوه این روند منجر به طعم شیرین‌تر سبزی‌های فصل سرد در ماه‌های خنک‌تر شود.
چندین سبزی وجود دارد که در هوای سردتر رشد می‌کنند. انواع خاصی از سبزی‌ها مانند هویج حتی پس از قرار گرفتن در معرض سرما طعم شیرین تری به خود می‌گیرند.
انواع سبزی مقاوم در برابر سرما باعث می‌شود که رژیم غذایی شما با استفاده از آن‌ها همچنان مقوی و سالم باقی بماند.
اگرچه همه انواع سبزی، برای رژیم غذایی شما بسیار مغذی هستند، اما بسیاری از سبزی‌های زمستانی نیز گزینه‌های بسیار خوبی هستند.

انواع سبزی زمستانی مفید برای سلامتی:
این سبزی ها را حتما در زمستان مصرف کنیدجعفری
دارای ویتامین K مقدار مورد نیاز روزانه بدن و حاوی بیش از نیمی از مصرف روزانه ویتامین C همچنین ویتامین A، فولات، آهن، کلسیم و پتاسیم است.
سرشار از مواد مغذی است. همچنین حاوی ترکیب گیاه لوتئولین است که باعث تقویت سلامت مغز می‌شود.
تربچه
منبع عالی ویتامین‌های گروه B و C همچنین پتاسیم است. علاوه بر این آن‌ها حاوی ایزوتیوسیانات‌ها هستند که توانایی‌های مقابله با رشد سلول‌های سرطانی را دارند.
نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده است که عصاره تربچه غنی از ایزوتیوسیانات رشد سلول‌های سرطانی انسان به ویژه روده بزرگ و مثانه را مهار می‌کند.
کلم قرمز
دارای ماده مغذی بیشتری نسبت به انواع دیگر کلم است.
یک فنجان کلم خام قرمز (۸۹ گرم) حاوی ۸۵ درصد از مصرف روزانه ویتامین C و مقادیر زیاد ویتامین‌های A و K همچنین منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B، منگنز و پتاسیم است.
کلم قرمز سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام آنتوسیاسین است که بدن افراد را در برابر بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها محافظت میکند.
اسفناج
این سبزی ها را حتما در زمستان مصرف کنیدبیش از ۱۲ نوع مختلف آنتی اکسیدان فلاونوئید و کاروتنوئید‌هایی مانند بتا کاروتن، لووتیان و زاکسنتین دارد، همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین و مواد معدنی از جمله ویتامین A , C و منگنز، روی، آهن، کلسیم و سلنیوم و کلروفیل و کلروپلاست است.
مزایای اسفناج برای سلامتی:پیشگیری از سرطان، درمان بیماری قلبی و دیابت، لاغری و کاهش وزن، مفید برای پوست و مو
زردک
زردک سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و ترکیبات آلی با محافظت از بدن در مقابل مهاجمان خارجی همچنین فرآورده‌های سمی از متابولیسم سلولی خود ایمنی را بهبود می‌بخشد.
خواص بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به پیشگیری از سرطان، کاهش بیماری‌های قلبی وکمک به سلامت چشم اشاره کرد.
برگ چغندر
سرشار از ویتامین K، کلسیم و منیزیم است که سبب حفظ سلامت استخوان‌ها می‌شود. وجود این مواد معدنی و ویتامین‌ها در این گیاه، باعث افزایش رشد و تقویت استخوان‌ها شده و میزان شکستگی در استخوان‌ها را کاهش می‌دهد و برای بیماری‌های مرتبط با استخوان به ویژه پوکی استخوان بسیار مفید است.
هویج
این سبزی ها را حتما در زمستان مصرف کنیدمنبع عالی بتاکاروتن است که می‌تواند در بدن ما به ویتامین A تبدیل شود. یک هویج بزرگ (۷۲ گرم) حاوی ۲۴۱ درصد مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A برای بدن است.
ویتامین A برای سلامت چشم بسیار ضروری است همچنین برای عملکرد سیستم ایمنی و رشد مناسب است.
علاوه بر این، هویج سرشاراز آنتی اکسیدان‌های کاروتنوئید است. این رنگدانه‌های قدرتمند گیاهی رنگ خود را به هویج می‌دهند و به کاهش خطر بیماری‌های مزمن کمک می‌کنند.
نتایج برخی مطالعات حاکی از آن است که یک رژیم غذایی حاوی کاروتنوئید‌ها به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها از جمله سرطان پروستات و سینه کمک کند.
بروکسل
منبع عالی از ویتامین K است که برای سلامت استخوان و قلب و عملکرد مغز مهم است.
همچنین منبع عالی از ویتامین‌های A، B و C و مواد معدنی منگنز و پتاسیم است.
سرشار از فیبر و اسید آلفا لیپوئیک است، که برای حفظ قند خون پایدار بسیار عالی است.
فیبر روند هضم بدن را کند می‌کند و در نتیجه کندتر شدن روند هضم غذا گلوکز در جریان خون آزاد می‌شود. این بدان معنی است که بعد از مصرف وعده غذایی غنی از فیبر، قند کمتری در خون وجود دارد.
اسید آلفا لیپوئیک، آنتی اکسیدانی است که برای مبتلایان به دیابت بسیار مفید و باعث کم شدن قند خون آن‌ها می‌شود، همچنین باعث کاهش علائم نوروپاتی دیابتی می‌شود. علائم نورپاتی دیابتی نوعی دردناک آسیب عصبی است که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت را درگیر خود می‌کند.
کلم پیچ
این سبزی ها را حتما در زمستان مصرف کنیدفواید عالی که کلم‌پیچ برای سلامتی دارد تا حد زیادی مرتبط با محتوای بالای آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین A، C و K و موادمغذی حاوی سولفور آن است.
فواید ضدسرطانی بسیار بالایی دارد وبرای سلامت چشم‌ها بسیار مفید است.
گذشته از آنتی‌اکسیدان‌ها، محتوای فیبر کلم‌پیچ، اسید‌های صفراوی را گرفته و به پایین آوردن کلسترول خون و کاهش احتمال بروز بیماری‌های قلبی، بخصوص اگر کلم‌پیچ به صورت پخته مصرف شود نه خام، کمک می‌کند.
پژوهشگران متوجه شدند رژیم غذایی سرشار از گیاهانی مانند کلم و کاهو می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را تا ۱۴ درصد کاهش دهد.
1 0
نویسنده :
تاریخ ارسال : 1399/10/05 19:18:28

پست های مشابه
برخی از گروه‌ها هستند که به دلیل بیماری‌های مزمن از خوردن گوشت قرمز محروم هستند. ادامه مطلب 6
مطالعه‌ای جدید نشان داده است که مصرف زیاد غذا‌های فرآوری شده و صنعتی با افزایش میزان مرگ و ... ادامه مطلب 4
روابط زناشویی بازیگران هالیوود معمولا به مشکل می‌خورد و تعدادی از آن‌ها نیز جنجال‌های زیادی را برای این ... ادامه مطلب 5
خوردن صبحانه به دانش آموزان کمک می‌کند تا آمادگی ذهنی بهتری برای رفتن به مدرسه و حضور در ... ادامه مطلب 4
در گزارش زیر طرز تهیه بادمجان شکم پر ترکیه‌ایی را به شما آموزش می‌دهیم. ادامه مطلب 4
میخک، ماده‌ای به نام اوژنول را به خود اختصاص داده است، این ترکیب معطر، خواص درمانی فوق‌العاده‌ای دارد. ادامه مطلب 4
با چند راهکار ساده، علاوه بر رشد شخصیت خود، محبت و علاقه دیگران را نسبت به خود به ... ادامه مطلب 4
التهاب لثه نخستین مرحله بیماری لثه است که باعث تورم، قرمزی، درد و خونریزی می‌شود. ادامه مطلب 4
درادامه می‌خواهیم طرز تهیه پوره لبو و سیب را به شما آموزش دهیم . ادامه مطلب 3
در گزارش زیر طرز تهیه چند نوع غذای خوشمزه و مقوی را به شما آموزش می‌دهیم. ادامه مطلب 4
از خواص خرفه می توان به تاثیر آن در کاهش قند خون، کاهش فشار خون، لاغری و کاهش ... ادامه مطلب 2
در گزارش زیر طرز تهیه سوپ اسفناج و خامه را به شما آموزش می‌دهیم. ادامه مطلب 2