عوامل محیطی و سبک زندگی فرد نقش بسیار زیادی در کاهش یا افزایش طول عمر افراد دارد.
داشتن طول عمر همراه با سلامتی آرزوی دیرینه انسان هاست.
سبک زندگی می‌تواند تأثیر چشمگیری بر کیفیت زندگی داشته باشد، اینکه چه غذا‌هایی مصرف می‌کنیم و چه میزان ورزش می‌کنیم، بر توانایی جسمی و روحی تأثیر مستقیم دارد.
عادات سالم در زندگی نقشی اساسی در میزان امید به زندگی افراد دارد.
با رعایت برخی از نکات، می‌توان طول عمر را افزایش داد و همچنین سلامتی بیشتری در طول زندگی به دست آورد.

۸ راهکار ساده‌ای افزایش طول عمر:
اگر عمر نوح می‌خواهید۱- رژیم غذایی سالم، که بر اساس میزان دریافت غذا‌های سالم مانند انواع سبزی، میوه ها، آجیل ها، غلات سبوس دار، چربی‌های سالم و اسید‌های چرب امگا ۳ و غذا‌های ناسالم مانند گوشت‌های قرمز و فرآوری شده،  قند، نوشیدنی‌های شیرین، چربی ترانس و سدیم.  محاسبه و رتبه بندی شده است.
ترکیبی از خوردن غذای فراوان با کالری کم، سلامتی و طول عمر را هدیه می‌دهد.
۲- سطح فعالیت بدنی سالم، که حداقل ۳۰ دقیقه در روز با فعالیت متوسط ​​تا شدید روزانه اندازه گیری می‌شود.
اگر عمر نوح می‌خواهید۳- وزن بدن سالم، به عنوان شاخص توده بدنی طبیعی (BMI) تعریف شده است که بین ۱۸/۵ تا ۲۴/۹ است.
۴- داشتن فعالیت‌های روزمره لذت بخش: موضوعی را پیدا کنید که به آن علاقه‌مند باشید و بخواهید وقت خود را به آن اختصاص دهید و از آن لذت ببرید. تحقیقات دانشمندان نشان داده کار‌هایی که انسان از انجام دادن آن‌ها لذت می‌برد تأثیر بیشتری در حفظ سلامتی در دهه‌های ۵۰، ۶۰ و ۷۰ زندگی و حتی پس از آن ایجاد می‌کند.
۵- ارتباطات تان را قطع نکنید: این کار یک منبع شادی و سپری محکم در برابر استرس است. این منبع پایدار شادی، می‌تواند منجر به کاهش مشکلات روحی و جسمی شود.
اگر عمر نوح می‌خواهید۶- ذهن تان را به جهت‌های مثبت سوق دهید: ورزش‌های ساده مغزی، شامل ورزش‌های ساده‌ای است که منجر به رشد سلول‌های مغز شده و آنرا همواره جوان نگه می‌دارد. تحقیقات نشان داده افرادی که به واسطه شغلشان یا انجام بازی‌های فکری، فعالیت‌های مغزی بیشتری دارند، این ذخایر مغزی را به تصرف خود در آورده اند. مغزی قویتر، تندرست‌تر و با انعطاف پذیری بیشتر، برابر با طول عمر بیشتر است.
۷- ورزش را به عنوان واکسن ضد پیری فراموش نکنید فیزیولوژیست‌های اگر عمر نوح می‌خواهیددانشگاه فلوریدا اعلام کردند که ورزش مهمترین واکسن برای به تعویق انداختن روند پیری است. ورزش نکردن، خطر ابتلا به حمله قلبی را دو برابر می‌کند. هیچگاه برای شروع دیر نیست. حتی افرادی که تا کنون هیچگونه ورزشی انجام نمی‌دادند اگر هم اکنون نیز برخی تمرینات مختصر را شروع کنند، بیشترین سود را برده اند.
۸- سیگار نکشیدن اگر عمر نوح می‌خواهید
0 0
نویسنده :
تاریخ ارسال : 1399/10/11 09:37:49

پست های مشابه
دانشمندان به یک مدل محاسباتی جدید دست یافته‌اند که نشان می‌دهد مغز چگونه اطلاعات کوتاه مدت را با ... ادامه مطلب 14
به راحتی با چند عدد سوسیس و تخم مرغ یک املت آفتابگردانی زیبا برای صبحانه تان درست کنید. ... ادامه مطلب 19
دختر نوجوان که برای آزار دادن ناپدری خود با خواهرناتنی ۳ ساله‌اش از خانه فرار کرده بود در ... ادامه مطلب 20
در مطلب زیر شما را با ۱۰ بازیگری آشنا می‌کنیم که برای بازی در نقش‌های ماندگارشان دست به ... ادامه مطلب 18
در مطلب زیر با حقایقی جالب همراه باشید که درک جدیدی از زمان به شما می‌دهند. ادامه مطلب 14
دقیقا کفش‌های محبوب ما هستند که همه چیز را درباره شخصیت ما لو می‌دهند. ادامه مطلب 16
در مطلب زیر با خطرناک‌ترین چیز‌هایی که در آشپزخانه‌های ما وجود دارد آشنا خواهیم شد. ادامه مطلب 17
ما همگی انرژی داریم که در زمان دیدار هم ارتعاشات خوب و بد را دریافت می‌کنیم. وقتی به ... ادامه مطلب 17
در گزارش زیر طرز تهیه سوپ وجدان چورباسی را به شما آموزش می‌دهیم. ادامه مطلب 13
وقتی جاناتان سویفت، در سده هجدهم میلادی، داستان خود به نام سفر‌های گالیور را می‌نوشت، زندگی در این ... ادامه مطلب 17
در مطلب زیر حقایق دزدان دریایی را برای شما معرفی می‌کنیم. ادامه مطلب 18
ما در مطلب زیر قصد داریم ده رازی که از هواپیما نمی‌دانستید را به شما بگوییم تا پیش ... ادامه مطلب 19