انتشار تصویر گونه عجیبی از موش‌های رو به انقراض که در سال ۲۰۱۸ کشف شده بود، در فضای مجازی خبرساز شد.
در سال ۲۰۱۸، کارشناسان بومی، مأموریتی اکتشافی را در گینه غربی آغاز کردند. آن‌ها به سرعت متوجه شدند که یک گونه موش در معرض خطر در این مکان زندگی می‌کند، اما بعد از دیدن چهره عجیب این حیوان شگفت زده شدند. چندی پیش نیز  یکی از تله‌ها موش عجیبی را به دام انداخت که باعث وحشت محققان شد. این موش تازه کشف شده دارای خز نارنجی بوده و از بال‌هایی طوسی استفاده می‌کند. محقق و مقام مسئول گونه‌های در معرض انقراض گفت که کشف این گونه جدید برای او نشان دهنده یک هدف مادام العمر است و او هرگز فکر نمی‌کرد که روزی محقق شود.  مقام دیگری بعد از کشف این حیوان در حال انقراض گفت:" هر گونه از حیوانات در زندگی اهمیت خود را دارد و موش تازه کشف شده از نظر شکل واقعا شگفت انگیز است. " موش جدید معروف به Myotis nimbaensis، در قله‌های کوهستان زندگی می‌کند. اریک باکو یکی از محققان  پروژه موش‌های صحرایی در دانشگاه مرو در کامرون، گفت: "وقتی اولین بار این حیوان را دیدم، فکر کردم که این یک موش معمولی است. اما پس از قرار دادن آن در بازرسی دقیق، به منظور رصد جزئیات ویژگی‌های آن، متوجه شدم که این موجود کشف شده در گینه، واقعا گونه جدیدی است که قبلا شناسایی نشده بود."موش در حال انقراض شایان ذکر است معاینات ژنتیکی زیادی انجام شد و مشخص شد که موش صحرایی کشف شده در گینه حداقل ۵ درصد با نزدیکترین موش متفاوت است. محققان می‌گویند این موش‌ها برای تنوع زیستی بسیار مهم هستند، حتی اگر در مقایسه با سایر حیوانات بزرگتر معمولا زیاد مورد توجه قرار نگیرند.
تاریخ ارسال : 1399/11/04 11:04:12