خرید ارز دیجیتال
در دوران کرونا پزشکان توصیه می کنند پروتئین های کم چرب جایگزین فست فودها شود.
با توجه به همه گیری بیماری کووید ۱۹، آگاهی و پیروی از ۱۰ توصیه تغذیه‌ای زیر، ضمن پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های غیرواگیر و مزمن، به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها کووید-۱۹ کمک خواهد کرد: ۱- رعایت دو اصل مهم رژیم غذایی یعنی:
تعادل (مصرف مقادیر کافی از مواد غذایی موردنیاز برای حفظ و ارتقای سلامت)
تنوع (مصرف انواع مواد خوراکی از ۶ گروه اصلی غذایی (نان و غلات، سبزی ها، میوه ها، شیر و فراورده‌های لبنی، گوشت و جانشین‌های آن اعم از حبوبات و تخم مرغ و نیز روغن‌ها و چربی ها)
همچنین مصرف سه وعده اصلی و دو تا سه میان وعده در برنامه غذایی روزانه

۲- توجه به انرژی دریافتی از مواد غذایی و انرژی مصرفی در فعالیت‌های فیزیکی، برای پیشگیری از ابتلا به اضافه وزن و چاقی

۳- مصرف روزانه­ دست کم ۶ تا ۸ لیوان آب آشامیدنی سالم و یا سایر مایعات بدون شیرینی یا کم شیرین

۴- دریافت روزانه­ منابع غذایی پروتئین کم چرب (با تاکید بر ماهی و گوشت‌های سفید)، روی، آهن و سلنیم (شامل انواع گوشت قرمز، مرغ، ماهی، حبوبات، تخم مرغ، شیر و فراورده‌های لبنی، انواع سبزی‌های برگ سبز و انواع مغزها)

۵- دریافت روزانه­ منابع غذایی ویتامین C (شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌ها از جمله انواع مرکبات، کیوی، پیاز خام، جوانه  غلات و حبوبات، سبزی‌های برگ سبز مانند سبزی خوردن، انواع کلم، گوجه فرنگی، فلفل دلمه­، شلغم)،  ویتامین A یا اشکال پیش ساخته­ آن (از جمله انواع میوه‌ها و سبزی‌های زرد یا نارنجی رنگ شامل هویج، کدوحلوایی، سبزی‌های برگ سبز تیره مثل اسفناج و کاهو و زرده تخم مرغ)،  ویتامین E (موجود در مغزها/آجیل و روغن ها)، ویتامین D (شامل انواع ماهی‌های چرب، لبنیات و زرده تخم مرغ) و ویتامین‌های گروه B (شامل انواع نان و غلات سبوس دار، حبوبات، سبزی‌های برگ سبز، شیر و فرآورده‌های لبنی، انواع گوشت‌ها، تخم مرغ و مغزها)

۶- دریافت کافی اسید‌های چرب امگا-۳ با مصرف دست کم ۲ بار ماهی در هفته، گردو، روغن کانولا و دیگر منابع آن

۷-دریافت مکمل غذایی ویتامین D (بسته به سن و سطح سرمی آن) با تجویز پزشک یا کارشناس تغذیه مطابق با پروتکل کشوری مکمل یاری این ویتامین

۸- استفاده ار فراورده‌های غذایی پروبیوتیک شامل ماست کم چرب پروبیوتیک، کفیر و پنیر کم چرب پروبیوتیک

۹-پرهیز از مصرف قند‌های ساده، غذا‌های پرچرب، سرخ شده، شور یا تهیه شده در بیرون از منزل

۱۰- پرهیز از مصرف غذا‌های خام یا نیم پز مانند تخم مرغ عسلی، استیک و کباب‌هایی که مغر آن به طور کامل پخته نشده باشد.    
0 0
نویسنده :
تاریخ ارسال : 1399/11/15 13:53:11

پست های مشابه
اگر به خاطر شغل و حرفه تان مجبورید ساعات زیادی از روز را پشت میز کار بگذرانید، توصیه ... ادامه مطلب 22
امیرالمومنین (ع) تنها فردی است که در خانه خدا متولد شدو دارای فضائل بیشماری است که در این ... ادامه مطلب 21
سردار شهید حمید باکری یکی از جوانان و شهدای شاخص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برادر سردار شهید ... ادامه مطلب 21
واژه‌ی ساکولنت یک صفت است که به گیاهان ذخیره کننده‌ی آب؛ چه کاکتوس، چه کراسولا، چه تیغ دار ... ادامه مطلب 22
رژیم قلیایی با این ایده که جایگزینی غذاهای اسید ساز با غذاهای قلیایی می تواند سلامتی شما را ... ادامه مطلب 13
آزادی مشروط فرصتی است که پیش از پایان دوره محکومیت به محکومان به حبس داده می شود تا ... ادامه مطلب 13
با اینکه سرعت اینترنت در بیشتر مواقع از طرف سرویس‌دهنده تعیین می‌شود، اما کاربر نیز می‌تواند به کمک ... ادامه مطلب 17
عزت نفس از اساسی‌ترین موضوعاتی است که در زندگی هر انسان مطرح و در موفقیت‌ها و شکست‌های وی ... ادامه مطلب 14
بر اساس ماده ششم طرح مجلس با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، از ۵ اسفند به علت ... ادامه مطلب 17
برخی گیاهان با ویژگی‌های فوق العاده وجود دارند که به رفع مشکلات ریوی و اختلالات تنفسی کمک می‌کنند. ادامه مطلب 16
برای آشنایی با نشانه‌های تجمع سموم در بدن، عکس‌نوشت زیر را ببینید. ادامه مطلب 31
ادامه مطلب 26