۴ نشانه به شما هشدار می‌دهند که روزانه بیش از اندازه نیاز خود، میوه دریافت می‌کنید.
 
حقایقی از این قبیل که میوه یکی از سالم‌ترین گزینه‌های غذایی است، میان وعده‌ای مناسب و حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های ضروری است، اگرچه صحت دارد، اما به گفته کارشناسان تغذیه، زیاده روی در مصرف همین گزینه سالم نیز خالی از خطر نیست.   ۴ نشانه زیاد میوه خوردن   این‌جا ۴ نشانه‌ای که به شما هشدار می‌دهد روزانه بیش از اندازه نیازتان میوه دریافت می‌کنید، معرفی شده است:   احساس نفخ مداوم: میوه یک ماشه کلاسیک برای ابتلا به نفخ است. میوه‌ها غنی از یک نوع قند به نام فروکتوز هستند که متاسفانه بسیاری از ما قادر به جذب و هضم موثر مقادیر زیادی از فروکتوز نیستیم. محققان بر این باورند که ۴۰ درصد از مردم از یک بیماری به نام سوء جذب فروکتوز در روده کوچک رنج می‌برند.   جذب نکردن فروکتوز با علائمی مانند ایجاد گاز و نفخ در دستگاه گوارش همراه است. دریافت فروکتوز بیش از حد با واکنش‌های التهابی در بدن نیز همراه است.   ابتلا به اسهال یا سندرم آی بی اس: سوء جذب فروکتوز موجود در میوه منجر به نفخ، گرفتگی عضلات شکم، درد و اسهال و حتی گاهی سردرد نیز می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از میوه‌ها مانند سیب سرشار از پکتین هستند؛ یک نوع فیبر که مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر یا آی بی اس، برای شکستن کامل آن مشکل دارند.   افزایش وزن: حتی اگر مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده، غذا‌های فراوری شده و محصولات چرب حیوانی را نیز کنار بگذارید، مصرف بیش از حد میوه باز هم می‌تواند برای از دست دادن وزن، مشکل آفرین باشد. مصرف روزانه ۵ میوه متوسط توصیه شده است.   یک میوه متوسط درحدود ۶۰ کالری انرژی دارد بنابراین برای حفظ وزن بدن در محدوده طبیعی باید اعتدال در مصرف میوه‌ها نیز رعایت شود.   احساس ضعف و گرسنگی: فروکتوز نه تنها جلوی گرسنگی را نمی‌گیرد بلکه بر عکس میل به مصرف مواد غذایی پرکالری را افزایش می‌دهد.   محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پس از زیر نظر گرفتن ۲۴ داوطلب که گروهی نوشیدنی‌های حاوی گلوکز و برخی نوشیدنی‌های حاوی فروکتوز مصرف می‌کردند اعلام کردند که وقتی داوطلب نوشیدنی حاوی فروکتوز می‌خورد، احساس گرسنگی بیشتری دارد و میل به مصرف مواد غذایی پرکالری مثل موز و بیسکوییت بیشتر می‌شود.   متخصصان می‌گویند گرچه فروکتوز قند میوه است، اما به هر حال قند ساده تلقی می‌شود و عامل ذخیره چربی در بدن است. این قند سبب مقاومت به انسولین نمی‌شود، اما جهت حفظ تناسب اندام باید مراقب مصرف متعادل آن در طول روز باشید.
0 0
نویسنده :
تاریخ ارسال : 1399/11/20 11:46:18

پست های مشابه
شستن بینی با آب نمک، مانند ماسک زدن، ضرورت دارد. ادامه مطلب 11
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دوچرخه زدن در حین جلسات درمانی دیالیز می‌تواند سلامت قلب بیماران را تقویت ... ادامه مطلب 22
چقدر احتمال ناقل بودن فرد واکسن زده وجود دارد؟ ادامه مطلب 26
صبحانه یکی از وعده‌های اصلی روزانه است که اگرچه بسیاری از ما از آن صرف نظر می‌کنیم، ولی ... ادامه مطلب 26
زنان در سنین بالا برای اینکه شانس باروری را افزایش دهند باید مصرف قند و چربی را کاهش ... ادامه مطلب 18
با مصرف پنج گروه ماده غذایی، می‌توان خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش داد. ادامه مطلب 40
کرونا/ تفاوت کرونا انگلیسی با کرونا قبلی چیست؟ ادامه مطلب 0
بررسی جدید شواهد موجود، هشت مشخصه از مواجهه با محیط زیست را نشان می‌دهد که با تغییر در ... ادامه مطلب 114
در بیماری گوارشی سلیاک، سیستم ایمنی بدن بر اثر مصرف یک پروتئین به نام گلوتن، به پرز‌های روده ... ادامه مطلب 100
دارو‌هایی که به طور متداول مصرف می‌کنید نقش مهمی در ابتلا به اضافه وزن و چاقی دارند. ادامه مطلب 74
آسیب مغزی زدن قند خون چه دلایلی دارد؟ ادامه مطلب 70
در برخی از افراد رگ‌های واریسی ممکن است آسيب پوستي بزندو یا حتی منجر به لخته شدن خطرناک ... ادامه مطلب 86