خرید ارز دیجیتال
۴ نشانه به شما هشدار می‌دهند که روزانه بیش از اندازه نیاز خود، میوه دریافت می‌کنید.
 
حقایقی از این قبیل که میوه یکی از سالم‌ترین گزینه‌های غذایی است، میان وعده‌ای مناسب و حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های ضروری است، اگرچه صحت دارد، اما به گفته کارشناسان تغذیه، زیاده روی در مصرف همین گزینه سالم نیز خالی از خطر نیست.   ۴ نشانه زیاد میوه خوردن   این‌جا ۴ نشانه‌ای که به شما هشدار می‌دهد روزانه بیش از اندازه نیازتان میوه دریافت می‌کنید، معرفی شده است:   احساس نفخ مداوم: میوه یک ماشه کلاسیک برای ابتلا به نفخ است. میوه‌ها غنی از یک نوع قند به نام فروکتوز هستند که متاسفانه بسیاری از ما قادر به جذب و هضم موثر مقادیر زیادی از فروکتوز نیستیم. محققان بر این باورند که ۴۰ درصد از مردم از یک بیماری به نام سوء جذب فروکتوز در روده کوچک رنج می‌برند.   جذب نکردن فروکتوز با علائمی مانند ایجاد گاز و نفخ در دستگاه گوارش همراه است. دریافت فروکتوز بیش از حد با واکنش‌های التهابی در بدن نیز همراه است.   ابتلا به اسهال یا سندرم آی بی اس: سوء جذب فروکتوز موجود در میوه منجر به نفخ، گرفتگی عضلات شکم، درد و اسهال و حتی گاهی سردرد نیز می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از میوه‌ها مانند سیب سرشار از پکتین هستند؛ یک نوع فیبر که مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر یا آی بی اس، برای شکستن کامل آن مشکل دارند.   افزایش وزن: حتی اگر مواد غذایی حاوی قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده، غذا‌های فراوری شده و محصولات چرب حیوانی را نیز کنار بگذارید، مصرف بیش از حد میوه باز هم می‌تواند برای از دست دادن وزن، مشکل آفرین باشد. مصرف روزانه ۵ میوه متوسط توصیه شده است.   یک میوه متوسط درحدود ۶۰ کالری انرژی دارد بنابراین برای حفظ وزن بدن در محدوده طبیعی باید اعتدال در مصرف میوه‌ها نیز رعایت شود.   احساس ضعف و گرسنگی: فروکتوز نه تنها جلوی گرسنگی را نمی‌گیرد بلکه بر عکس میل به مصرف مواد غذایی پرکالری را افزایش می‌دهد.   محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پس از زیر نظر گرفتن ۲۴ داوطلب که گروهی نوشیدنی‌های حاوی گلوکز و برخی نوشیدنی‌های حاوی فروکتوز مصرف می‌کردند اعلام کردند که وقتی داوطلب نوشیدنی حاوی فروکتوز می‌خورد، احساس گرسنگی بیشتری دارد و میل به مصرف مواد غذایی پرکالری مثل موز و بیسکوییت بیشتر می‌شود.   متخصصان می‌گویند گرچه فروکتوز قند میوه است، اما به هر حال قند ساده تلقی می‌شود و عامل ذخیره چربی در بدن است. این قند سبب مقاومت به انسولین نمی‌شود، اما جهت حفظ تناسب اندام باید مراقب مصرف متعادل آن در طول روز باشید.
0 0
نویسنده :
تاریخ ارسال : 1399/11/20 11:46:18

پست های مشابه
کاهش وزن و باز شدن عروق کرونری ادامه مطلب 18
افزایش قدرت حافظه با تب سنتی ادامه مطلب 25
مسؤول اجرایی همایش هفته سلامت مردان، علل بروز ناباروری در مردان را تشریح کرد. ادامه مطلب 98
برخی از اصطلاحات اشتباه پزشکی آنقدر مصطلح شده است که حتی وقتی برخی از این عبارت را در ... ادامه مطلب 71
استعداد ژنتیکی ابتلا به بیماری‌ها را می‌توان به یک اسلحه تشبیه کرد که عوامل سبک زندگی مانند ماشه ... ادامه مطلب 50
شکل دارویی ناندرلون : آمپول ۲۵ میلی گرم در ۱ میلی لیتر ( فقط به صورت تزریق عمیق ... ادامه مطلب 58
در این روز‌های کرونایی، بروز سرفه به عنوان یکی از علایم اصلی کرونا توجه ما را به خودش ... ادامه مطلب 66
افراد با کشف زودرس سرطان در مراحل ابتدایی می‌توانند آن را به موقع درمان کنند. ادامه مطلب 55
تحقیقات اولیه پزشکان نشان می‌دهد که برخی از دارو‌های افسردگی احتمالا می‌توانند از ابتلای شدید به کرونا جلوگیری ... ادامه مطلب 43
اختلال در فعالیت غده هیپوفیز می‌تواند باعث ایجاد مشکلات متعدد برای بدن مانند بیماری آکرومگالی شود. ادامه مطلب 58
اغلب مردم موضوعاتی، چون سرماخوردگی، آنفلوآنزا، زمین خوردن و سرمازدگی را به عنوان مهمترین خطرات سلامتی در فصل ... ادامه مطلب 60
اختلالات هورمونی، افسردگی و مصرف برخی دارو‌ها می‌تواند زمینه درد ماهیچه‌ای را فراهم کند. ادامه مطلب 58