zula

آهن به علت نقش مهمی که در تولید هموگلوبین خون و در نتیجه انتقال اکسیژن به سلول‌های بدن دارد، یک ماده معدنی مهم برای انسان به شمار می‌رود.
کمبود آهن بر عملکرد‌های مختلف بدن مانند مغز، سیستم ایمنی بدن و توانایی آن در مبارزه با عفونت تأثیر می‌گذارد.
علاوه بر در دسترس بودن آهن در اکثر غذا‌های رژیمی، می‌توان با مصرف برخی آبمیوه‌ها مانند آب آلو که حاوی منگنز و پتاسیم و همچنین ویتامین‌های B ۶ و C است، این عنصر مهم را برای بدن به دست آورد.

مصرف آب اسفناج نیز که به دلیل داشتن مقدار زیادی مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و انواع ویتامین ها، حاوی مقدار زیادی آهن است، در موارد کم خونی توصیه می‌شود.

مصرف آب کدو تنبل همراه با عسل یکی از آبمیوه‌هایی است که علاوه بر آهن، حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند.

آب چغندر نیز حاوی مقدار زیادی آهن است و علاوه بر نقش آن در تنظیم فشار خون و گشاد شدن رگ‌های خونی، به جایگزینی گلبول‌های قرمز خون در بدن هم کمک می‌کند.

این آبمیوه‌ها یک درمان طبیعی برای کم خونی ناشی از کمبود مقدار آهن در بدن انسان، به شمار می‌روند
0 0
نویسنده : کلاکت
تاریخ ارسال : 1399/12/17 11:08:37

Captcha

پست های مشابه
انسان، حیوانی است که به سینما می‌رود. (جورجو آگامبن) ادامه مطلب 287
ادامه مطلب 270
ادامه مطلب 1262
ادامه مطلب 256
ادامه مطلب 274
ادامه مطلب 226
ادامه مطلب 286
ادامه مطلب 243
ادامه مطلب 247
ادامه مطلب 250
ادامه مطلب 255
ادامه مطلب 267