رها اکسچنج

برای اینکه از شر چربی های اضافه رها شوید باید بیش از میزانی که تصور دارید، کالری بسوزانید. در پاسخ عنوان این مقاله باید بگوییم، شک نداشته باشید که برای سوزاندن کالری اضافی بدن تان بهتر است همراه با رژیم غذایی اصولی از ورزش کمک بگیرید، بیشتر افراد، بعد از انجام ورزش احساس گرسنگی بیشتری می کنند و این گرسنگی باعث می شود تا حجم کالری مصرفی شان از کالری از دست داده در هنگام ورزش بیشتر بوده و در نتیجه چاق شوند.
یکی از محبوب ترین نوع ورزش ها برای کاهش وزن، انجام ورزش ایروبیک است که آن را به نام هوازی هم می شناسند؛ که شامل راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری و شنا کردن می شود.
انجام ورزش ایروبیک باعث عضله سازی نشده و هرگز با وزنه زدن، قابل مقایسه نیست؛ اما برای از دست دادن چربی و کالری سوزی موثر است.
طبق تحقیق ۱۰ ماهه ای که بر روی ۱۴۱ شخص با اضافه وزن بالا در سه گروه انجام گرفت، نتایج زیر به دست آمد.
گروه اول: ۵ روز هفته، با استفاده از ورزش هوازی ۴۰۰ کالری بسوزانند.
گروه دوم: ۵ روز هفته، با استفاده از ورزش هوازی ۶۰۰ کالری بسوزانند.
گروه سوم: اصلا ورزش نکنند.
شرکت کنندگان گروه اول ۴٫۳ درصد از وزن بدن، گروه دوم ۵٫۷ درصد از وزن بدن شان را از دست دادند؛ گروه کنترل که ورزش نمی کرد، ۰٫۵ درصد از وزن شان بیشتر شده بود.
انجام ورزش هوازی به چربی سوزی و مهم تر از آن به آب کردن چربی بدن می شود و در پیشگیری از ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی کمک فراوانی می کند.
در نتیجه انجام منظم ورزش ایروبیک، کالری سوزی فرد را افزایش داده و باعث چربی سوزی می شود.
هیچ شخصی نباید به خاطر مشکل زمان و نداشتن امکانات ورزش را کنار بگذارد؛ زیرا همان طور که مطالعه کردید ورزش، حتی اگر وزن شما را کم نکند، باعث بهبود سلامتی و وضعیت جسمانی شما می شود.
0 0
نویسنده : امین بازدار
تاریخ ارسال : 1400/03/03 19:51:26

Captcha

پست های مشابه
انسان، حیوانی است که به سینما می‌رود. (جورجو آگامبن) ادامه مطلب 287
ادامه مطلب 270
ادامه مطلب 1262
ادامه مطلب 257
ادامه مطلب 274
ادامه مطلب 226
ادامه مطلب 286
ادامه مطلب 243
ادامه مطلب 247
ادامه مطلب 250
ادامه مطلب 256
ادامه مطلب 268